ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟
سرخط خبرها

چهل‌بازه میزبان ۸۰۰ خانواده مشهدی در نخستین جشنواره ماهیگیری

  • کد خبر: ۱۷۰۸۶۹
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
چهل‌بازه میزبان ۸۰۰ خانواده مشهدی در نخستین جشنواره ماهیگیری
بوستان چهل‌بازه میزبان نخستین جشنواره ماهیگیری خانوادگی با شرکت ۸۰۰ خانواده مشهدی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، تصویر چهره نوجوانان خندان و صدای بازی کودکان، تکراری‌ترین صحنه‌ای بود که پنجشنبه پیش چشم بازدیدکنندگان از بوستان چهل‌بازه قرار می‌گرفت. آن‌هایی که بی‌اطلاع از برگزاری یک جشنواره شهری و فقط برای گذران وقت استراحتشان در روز‌های پایانی هفته به این بوستان رفتند، همگی از ازدحام جمعیت در اطراف آبگیر و اسکله گردشگری پارک متعجب می‌شدند. زیرا لحظه‌ای نبود که کودکان از جست‌وخیز دست بکشند و با توفیق یک خانواده در صید ماهی، صدای تشویق حاضران در بوستان طنین‌انداز نشود.

بوستان چهل‌بازه با بهره‌گیری از فضای سبز چشم‌نواز و آبگیر مصنوعی‌اش ازجمله مکان‌های شادی‌افزا برای خانواده‌های مشهدی و حتی زائران است تا وقت استراحتشان را در این فضا سپری کنند، اما پنجشنبه رودپارک مشهد میزبان اجرای یک طرح ویژه فرهنگی‌گردشگری جذاب بود؛ جشنواره ماهیگیری خانوادگی در رودپارک مشهد از ساعت ۱۴ تا ۱۹ برگزار شد، اما حتی از ساعاتی مانده به آغاز این رویداد فرهنگی، خانواده‌ها در انتظار نشسته بودند و البته پس از زمان قانونی هم جریان ماهیگیری خانوادگی ادامه پیدا کرد و در انتهای این جشنواره از نفرات برگزیده قدردانی شد.

جشنواره ماهیگیری ادامه خواهد داشت

اشتیاق مردم به حدی بود که هر ۲۵۰ جایگاه پیش‌بینی‌شده برای صید ماهی را خانواده‌ها پر کرده بودند و چوب ماهیگیری از پدر به مادر و حتی فرزندان دست‌به‌دست می‌شد. بیش از همه نیز استقبال کودکان و نوجوانان از این برنامه چشم‌نواز بود. شهردار منطقه ۱۱ در تشریح جزئیات طرح، ایجاد نشاط اجتماعی و رقابت خانوادگی در راستای ترویج مبانی حفاظت از محیط‌زیست را ازجمله اهداف اجرای این برنامه دانست و بیان کرد: اولویت اصلی ما این بود که از ظرفیت آبگیر و اسکله گردشگری بوستان چهل‌بازه برای برگزاری یک جشنواره شهری استفاده شود. بر این اساس، سامانه تلفنی شهرداری منطقه و سایت به نشانی www.mizban.mashhad.ir را فعال کردیم تا خانواده‌ها بتوانند برای حضور در بخش مسابقه ماهیگیری ثبت‌نام کنند.

به گفته مهدی عرفانیان، ظرفیت ماهیگیری برای ۲۵۰ صیاد فراهم شده بود، اما در انتهای فرایند ثبت‌نام، بیش از هشتصد خانواده ثبت‌نام کرده بودند و براین اساس، شهرداری منطقه ۱۱ بر پایه استقبال مردم برای استمرار اجرای این برنامه، هدف‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: راهبرد اصلی ما آن است که خانواده‌ها اصول حفاظت از محیط‌زیست را فرابگیرند. به همین دلیل، پس از مطالعات میدانی دقیق، گونه ماهی کپور برای جشنواره ماهیگیری مناسب تشخیص داده شد و خانواده‌ها توجیه شدند تا پس از صید و ثبت امتیاز، ماهی را به آب بازگردانند.

شهرداری، پیشتاز حمایت از ورزش‌های همگانی

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی هم در گفت‌وگوی اختصاصی با شهرآرا، تأکید ویژه‌ای بر حمایت از ورزش‌های همگانی داشت.
علیرضا تاج‎‌فیروز ادامه داد: هیچ‌گاه نمی‌توان با دیدگاه محدود، فقط بر ورزش قهرمانی منحصر در رشته‌های آقایان سرمایه‌گذاری کرد. در خراسان‌رضوی بیش از ۵۰ درصد ورزشکاران از بانوان هستند و این درحالی است که از اساس، ۹۵ درصد ورزشکاران استان در حوزه ورزش‌های همگانی فعال هستند و ارتباطی با ورزش قهرمانی ندارند. اینجاست که تمرکز همه هیئت‌ها بر حمایت از حوزه‌های همگانی‌‎شان ضرورت پیدا می‌کند تا امکان ورزش را برای همه مردم فراهم کنند. به گفته وی، البته به‌جز هیئت‌های ورزشی استان، برخی دستگاه‌های اجرایی استان هم که مأموریت‌های اجتماعی دارند، می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی افزود: شهرداری مشهد ازجمله نهاد‌هایی است که می‌تواند بر پایه زیرساخت‌های ورزشی خود، بازوی توانمندی در حمایت از ورزش‌های همگانی باشد. مردم مشهد ارتباط خوبی با ورزش دارند و شهرداری اگر در ساحت‌های مختلف ورزشی به میدان بیاید، زمینه این ارتباط بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مشابه در بوستان‌های شهری برای اقداماتی مشابه جشنواره ماهیگیری استفاده کنیم تا این قبیل برنامه‌ها ادامه‌دار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->